Materiaalcodes PSP versies X2 / X9

Materiaalcodes van PSP : alle materiaalcodes van X2 t/m X9 op een rijtje

Vanaf versie X5 zijn de materialen hier te vinden: C://ProgramData/Corel/Corel PaintShop Pro X…./

Corel_01 Brushes/Penselen
Corel_02 Texturen
Corel_03 Vervormingseffecten
Corel_04 Verplaatsingstoewijzingen
Corel_05 Omgevingstoewijzingen
Corel_06 Verlopen
Corel_07 Maskers
Corel_08 Patronen
Corel_09 Fotolijsten
Corel_10 Plaatjespenselen
Corel_11 Basisvormen
Corel_12 Selecties
Corel_13 Aangepaste lijnstijlen
Corel_14 Scripts Beperkt/Vertrouwd
Corel_15 Texturen en Bitmap toewijzingen
Corel_16 Werkvlakken

Met materiaalcode wordt bedoeld het nummer achter de map Corel_x.  Zo is Corel_01 de map waar je Brushes/Penselen staan

TIP:

  • Heb je zelf mappen voor materialen aangemaakt? Kopieer dan de materialen van de Corel map naar je eigen mappen. Zo heb je alle materialen bij elkaar
  • Kopieer de inhoud van de mappen die in C://ProgramData/Corel/Corel PaintShop Pro X../ naar de lege mapen die in (Mijn) Documenten/Corel/PaintShop Pro/15.0, 16.0, 17.0 etc. (afhankelijk van jouw versie). Die hebben de naam van het materiaal: Penselen, Verlopen, Maskers etc.
  • martine van gendt

    Hallo,

    Ik heb een vraagje, hoe moet ik de filters opslaan en waar.Ik werk met psp 7 maar snap er niets van.Moeten ze in het zip bestand blijven en waar moet ik ze inzetten. In program files. Help

    • Hallo Martine,

      Als ik je vraag zo lees, ben je nog niet zo lang bezig met PSP?
      Ik kan je misschien het beste verwijzen naar mijn lessen over insteekfilters.
      De hoofdpagina kun je hier vinden: http://zantarasvision.nl/psp-technieken/basis-technieken/insteekfilters/
      Vandaar uit kun je verder lezen over het gebruik van insteekfilters.

      Ik zie dat je je inmiddels ook hebt aangemeld voor PSP Vraagbaak.
      Ook daar kun je vragen stellen over insteekfilters.

      Groetjes van
      Zantara